söndag 15 februari 2009

Utmaning nr 46 En författares egenskaper

Nyfikenhet med inlevelseförmåga. En önskan om att förmedla något. En författare skall kunna beskriva så att det framkallar bilder och eller igenkännade från läsarens sidan.
Författern skall älska och vara delaktig till 100 % i skrivarprocessen. Författaren skall använda sitt eget register av känslor tankar och engagemang för att få en äkthet i berättelsen.
Författaren skall också vara modig och våga sticka ut men samtidigt ha ödmjukhet och respekt för andra.
Författaren skall ha ett spännande och omväxlande språk i texterna.
OJ,Oj Oj, Jag har då långt kvar till målet. Men jag tycker det är helt fantastiskt roligt att få skriva. Det må väl vara en bra början

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. VAd författare betyder för oss är ju så mycket. Det jag skrev, har ingenting med mitt eget författarskap att göra, jag har långeliga vägar fram till målet!:=) Men jag tänker att man ju måste försöka! Och våga, för att vinna....
    Ha en fin dag! Cissi

    SvaraRadera
  2. Den bästa början av alla! Och vägen är vacker att gå! Tack för fina ord om mitt skrivande.

    SvaraRadera