måndag 2 februari 2009

Skrivpuff utmaning 33
JAG HAR TAPPAT BORT TIDEN.


Var finns tiden ? Jag har tappat bort den. Eller är det så att tiden inte längre vill vara min vän.
Var är du ? Varför springer du så fort ifrån mig ? Tidens ben är så långa och mina ben tycks krympa dag för dag.
Tankarna för en ständig dialog med tiden. Ibland verkar det som om de två är mycket goda vänner och då bara flyter det hela fram Men vissa dagar är de på krigs stigen antingen mot mig eller varandra. Oftast är det tiden jag tappar bort. Den bara försvinner och jag kan absolut inte redogöra varken för mig själv eller någon annan hur det gick till.
Hur kan du acceptera detta vrålar tanken till mig ?
Det gör jag inte. Tiden ,går bara inte att kontrollera. Den är för kort och den spelar mig spratt gång efter gång.

Jag gör ett nytt försök imorgon för att hålla fast i tiden och kunna använda den konstruktivt för mina tankar.
?

1 kommentar:

  1. Precis så känner jag mig! En levande beskrivning av ngt jag har lätt att leva mig in i //Sofie

    SvaraRadera