måndag 9 februari 2009

SKRIVPUFF UTMANING 40 9 FEBRUARI


VAD SKULLE HÄNDA OM ?



Ja vad skulle hända om dessa tankar blev till verklighet inom några timmar ? Ingen kunde veta . Men kanske var svaret uppenbart eller låg det och guppade i hjärnans outforskade del.

Det sägs att rädsla och kärleken är basen i våra beslut.Ingen logik gör sig besvär i dessa valsituationer.

Vad händer om jag följer rädslan ? Svaret borde bli tillbakadragenhetsom är kantad med bitterhet och en enorm känsla av övergivenhet.

Vad händer om jag väljer kärleken som drivkraft ?

Jo,jag ringer honom och frågar

- Varför har du inte hört av dig under så lång tid ?

- Varför kom du inte som du lovade den kvällen ?

Det som skulle kunna hända är att vi ses på nytt eller att vi aldrig mer möter varandra

2 kommentarer:

  1. Om kärlek och rädsla är basen i våra beslut, så undrar jag om jag varken kan känna kärlek eller rädsla;=)! Eller också inbillar jag mig att jag är en logisk beslutsfattare över mitt eget liv. Man kan ju faktiskt fråga sig själv! Det kändes som om texten är byggd på frågan om vad som är det värsta som kan hända (typ worst case scenario): Jo att aldrig mötas igen. Eller också att ses på nytt. Som ju är den positiva sidan av saken! Intressant! Cissi

    SvaraRadera
  2. ja man känner igen sig, tvivel och kärlek verkar vara detsamma.

    en bra text, kanske lite för kort?jag blir nyfiken på att läsa mer...

    SvaraRadera