torsdag 5 februari 2009

SKRIVPUFF UTMANING SKRIV EN TEXT TILL DE GRÖNA SKYLTARNA



Grönt betyder körklar. Lägg in ettans växel.Släpp frikopplingen och pressa försiktigt ner pgaspedalen. Vips har livets resa inletts.
Men resan hade startat med söndagsmorgonens grå och lite trista färgskala. Det hade varit nödvändigt med flera morgonkoppar av nybgyggt kaffe för att överhuvudtaget kunna märka att hjärnkontoret tog sig in på någon av vägarna.

Baguetterna från igår lyste med sin frånvaro. Nödlösningen fick göra sitt inträde på söndagsvägen. Knäckebröd vilket egentligen inte var något dåligt val.

Jag måste hitta en väg ut ur den grå och oinspirerande morgonstunden.

Tar vägen nerför berget och kommer till den nybyggda rondellen. Förvirringen gör sig gällande med omedelbar verkan. Alla dessa franska vägskyltar. Tycker alltid att de står på fel sida av vägen.
OH,nu fann jag den rätta vägen och bilen är ter ute och rullar på sin vanliga trygga asfalt.

Motorn spinner behagligt. Nästan som Marises katt som ibland kommer på besök. I bakgrunden hörs Charles Aznavour finna sin väg bland tonerna.

Vart skall jag ta vägen ? Så långt kom jag aldrig i planeringen medan kaffet invaderade halsen.

Vad var det nu Marise hade sagt igår kväll vid middagen ?

St Pla de Cort har en trevlig restaurang som ligger längs med huvudgatan i byn.

- Du kan absolut inte missa den.

Här kommer så skylten in till byn och bilen glider sakta in på byvägen.

Men vart har restauranten tagit vägen ?

1 kommentar:

  1. Ja vart tog restaurangen vägen. Det undrar jag med nyfiket! Motorn som spinner som katten som ibland hälsar på. Fint! Cissi

    SvaraRadera