tisdag 17 februari 2009

skrivpuffövning 48 den 17 februari en intressant människa

Den katalanske grannen

Han har arbetat i flera länder och i en mängd yrkesområden. Födslen för 78 vintrar skedde på den spanska sidan av Pyreneerna. Under inbördeskriget flydde familjen över till grannlandet. Jag uppfattar honom som rak,driftig , nyfiken ,generös.

- Jag måste skifta jobb, chica.
- Blir uttråkad efter ett visst antal år.
Det kunde lika gärna ha varit mina egna ord som kom ut i sommarvärmen.

Katalanen delar ofta och villigt med sig av sitt kunnande speciellt på temat , bygga hus.En hjälpande hand finns alltid när tiden är mogen. Mitt bilbatteri går ut,glömt att stänga bildörren och lampam bara lyser och lyser tills den stillar och mjukt tar farväl på den stora tomten.

Generositeten. Härliga glasburkar med hemlagad aprikosmarmelad,självodlat te från hans stora trädgård. Listan kan göras lång.

Katalanen är in intressant människa som jag med gjädje skulle vilja komma närmare in på livet

2 kommentarer:

  1. kanske en tanke om denna utmaning:

    att de vi beskriver har de egenskaper vi önskade ha själva?

    SvaraRadera
  2. Och honom vill jag också lära känna! Jag formligen avgudar människor som är som du beskriver honom!! Cissi

    SvaraRadera