onsdag 11 februari 2009

Skrivpuff utmaning den 11 februari

Lyfter varsamt telefon från dess viloplats. Är tiden mogen ? Skulle inte kampen ha pågått längre för telefonsamtalet är acceptabelt ?. Nej,gränsen är nådd. Jag ringer den nyinrättade myndigheten för att få hjälp.

Var är reklamlappen med deras telefonnummer ? Ytterligare ett sjukdomstecken ?
Här är deras reklamlapp.Men hur har den hamnat bland de franska marmeladburkarna i kylskåpet ?
Ring innan nerverna fullständigt har lagt beslag på din kropp och hjärna. Vi är den slutliga och optimala läsningen på ditt problem med mer än femtio medarbetare som står till förfogande för just dig.

Detta låter en aning överreklamerat. Men det finns inga andra alternativ än min undergång.Mina stessade nerver står ständigt i krigsberedskap för att kunna göra den sista invasionen av mig. Sjukdom eller har vännerna rätt i sina påstående med att situationen är självförvållad.

Telefonen.Ja telefon var är den ? En kortare telefonjakt inleds. Där ligger föremålet intill kudden på den obäddade sängen
468 111 222 slås med en kraftfulla fingrar. Märkligt. Hur kunde fingrarna få styrka ?
Signalerna glider fram och tillbaka längs bostaden och myndigheten. Varför svarar de inte. Lugna dig det är bara två signaler som har promenerat iväg.
Så kommer motståndaren eller är det verkligen räddningsrösten i aktion. Den har en krydda av irritation. De kanske har högkonjunktur i finanskrisens dagar hinner jag tänka

- Frivillaga medarbetares räddningstjänst
- Vad kan jag hjälpa till med ?

Ja,varför har jag ringt ? Ett samelsurium av tankar forsar runt i huvudet. Men en av tankarna tar ledarskapet

- Jo, det är så att jag behöver akut hjälp med att ......

Ville faktiskt säga att det behövdes en totalsanering.Men då blir väl uppdraget alldeles för komplicerat. Det är baserat på frivillighet. Märkligt att dessa klara tankar kommer just nu. Jag n harklar mig för att få mera kraft i rösten och tar de allra sista överlevnadskrafterna och piper fram i den svarta luren

- Skicka någon som kan hjälpa mig att ta hand om alla papper och oöppnade kuvert som bara flyter runt omkring mig. Hjälp mig att rensa i huset. Hjälp mig att ringa mina vänner och be om ursäkt för att inte ha svarat när de har ringt. Hjälp mig att övertala dem att inte vara arga på mig mera.

Räddningsrösten agerar igen
- Kan jag be om ditt namn och adress. Jag skickar en frivillig medarbetare från vår myndighet inom 1 timme för att gå igenom ditt ärende och se vad vi kan sätta in för resurser. Men var inte bekymrad.Du är inte den ende som behöver oss i liknande situationer

En timmes väntan och sen skulle allt falla på plats. Tvivel och åter tvivel. Men de var en myndighet och det borde stå för kvalitet och kunskap.

En lång timmes väntan hade satts i rörelse

2 kommentarer:

  1. Å vilken bra ide. kom frivilligarbetate!! bra tätt skriver, man känner för huvudpersonen, det blir tydligt.
    Kul att läsa...

    SvaraRadera
  2. Hahaha.....frivilliga medarbetares räddningstjänst. DU med mig skämta aprillo!:=) Tänk om det vore så väl ändå. Och jag tycker det var en rolig vändning med papper och röja huset och sådant trivialt. Det kändes nästan som om det skulle komma en önskan om att ta dig till psyket. En lättnad att det bara var lite kaos de behövde ta hand om.

    Cissi

    SvaraRadera