torsdag 12 februari 2009

skrivpuff utmaning 43 den 12 februari beskriv en dröm och dess uppfyllelse

HON KUNDE HA FÖRÄNDRAT MITT LIV

Den dagen jag började skolan blev jag med bankbok En liten tunn gul bok. Den finns kvar i mina gömmor.Sparandet tar sin form med små ,små pengabäckar och jag strävar ihärdigt mot mitt mål, Att köpa en hund. Inte vilken hund som helst. Nej det finns bara en möjlighet och det är en irländsk setter.

Vi hade redan en irländsk setter i familjen som pappa jagade med. Det var mer pappas hund. Jag drömde om en alldeles egen hund som bara var min och det skulle vara en tik.


Om jag hade fått min hundflicka i min ungdom hade drömmen om att ha en irländsk setter uppfödning blivit till verklighet.Drömmen om att bli veterinär hade säkert fått en mer betydelsefull roll i mitt yrkesval. Jag hade säkert tagit chansen och flyttat till England och utbildat mig till smådjursveterinär. Det kunde man inte göra i Sverige på den tiden.
Men ännu är det inte för sent. Kanske flyttar den irländska settern in till mig här i Frankrike. Kanske kan jag hitta någon som inte har haft det så i sitt liv. Det vore härligt att få ge hunden en second chance in the life. Vi får se.

6 kommentarer:

  1. Kanske både du och hunden får en second chans att få en barndoms dröm att uppfyllas! Och jag påminns av din gula bankbok vad viktigt det var att få spara till något, det ger sådan kraft till drömmar! Fin läsupplevelse!

    SvaraRadera
  2. Då kanske både du och hunden kommer att få en second chans att låta en barndomsdröm gå i uppfyllelse. Den lilla gula bankboken påminner mig om vad viktigt det är att själv spara ihop till något och vilken kraft det ger till drömmen. Tack för fin läsupplevelse!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om denna dröm.Mycket fint skrivet.

    SvaraRadera
  4. Ursäkta att du fått dubbel kommentar. Jag trodde att första inte gick fram så jag skickade en gång till. Voff på dig!

    SvaraRadera
  5. ide: go for it om det är din dröm!

    text: väldigt bra skrivet,som alltid från dig.
    mina personliga drömmar är springa ett maraton,ha hunduppfödning och skriva en hel bok , de flesta är med sen barndommen.

    SvaraRadera
  6. Tänk vad mycket drömmar det finns. Hela luften andas nog av dem alla. En setter är ju ingen omöjlighet. Och inte att bli smådjursveterinär heller. Ingenting är någonsin försent. Värme och längtan i din text idag. Cissi

    SvaraRadera