torsdag 22 januari 2009

SKRIVPUFFUTMANING 22 EN TRÅKIG VÄNTAN

Det är ferdag kväll. Har varit nere på Inter marche och köpt lite goda franska ostar och någon pate. Läckerheterna läggs in i det väl använda kylskåpet. Vinflaskorna ligger nere i vinkällaren och bara väntar på att få äran att öppnas. Allt är klart för min födelsedag imorgon. Känns härligt att så många vänner har lust att komma.
- Vad skall jag göra nu. Jag är född 07.40 imorgon bitti så det går inte att börja fira i förtid.
Vad är det för konstiga ljud som hörs.?
-Jag har inte bjudit dig till festen monsier Tramonta.
Men han bryr sig inte. Han bara pratar allt högre för varje timme som går.
Jag kan inte koncentrera mig på något. Det är bara urtråkigt att sitta rakt upp och ner och vänta. Ja vänta på vad. Jo,att födelsedagen och med den gästerna skall komma.
Denna förbaskade vind gör mig galen. Den gör att hjärnan bara stängs av till en massa helt utan vilja och konturer.

Så sker det igen Men varför nu ? Strömmen går.Allt blir bara svart både ute och inne. Ljusen i dalen försvinner fullständigt.
- Vad är det för en fräck tjuv som tagit mitt pärlhalsband av ljus ?
- Ta dig samman skriker mitt inre
- Till vad ? Det hjälper inte. Mobiltelefonens batteri urladdat. Fullständigt avskuren från yttervärlden. Här sitter jag med monsieur Tramonta och bara väntar på att det skall bli en ny dag.
- Du kan läsa en bok.
Nej stearinljuset blir inte bra
Städa funkar heller inte med stearinljus. Men framför allt är det helt fel monsieur som håller mig sällskap denna kväll. Det är bara så tråkigt att vinden inte ens gör mig rädd. Jag har inte flera samtalsämnen med mitt inre. Orkar inte lyssna på något. Kryper ner i sängen och drar duntäcket över huvudet och hoppas av hela min själ att tråkigheten försvinner

1 kommentar:

  1. Hur kan man överhuvud taget ha det tråkigt i Frankrike;-) Jag hade nog öppnat en flaska och tagit en gód ost :-)

    SvaraRadera