måndag 26 januari 2009

SKRIVPUFF UTMANING 26
EN PERSON SOM LEVER PÅ HOPPET TROTS ALLT.

Hoppet är att det skall kunna gå att få ner några rader på detta vita blanka papper i den mörka natten. Måla inte fan på väggen innan han är där sa min mamma sant men inte alltid så enkelt att leva efter.

Jag seglar ut på livets vatten. Det är jag ,båten och naturen. Hoppet är att jag skall finna min livshamn om inte definitivt så för en kortare period. Jag drömmer om att få lägga till i en hamn och bara gå där och fylla på med ljuvliga livsbejakande tankar om ett hoppfult liv.

Men varför kommer det så mycket stormväder i min väg? Det blåser full orkan och mer där till i min hjärna. Alla tankarna bara rider med den inre stormen och snart har den absolut inte en enda egen tänkt tanke .

Där har funnits inhyrda kaptener ombord men antingen har de inte ens kunnat navigera sitt eget liv och än mindre vårt liv eller så har de bara använt sig av kadaver disciplin. De har kastats överbord efter längre eller kortare tid ombord.

Men jag lever på hoppet att en dag dyker livets kapten upp som både har respekt och kärlek till min båt men också till mig. Där vi båda kan navigera ut på öppet hav under glädje och vända orkanbyarna till spännande upplevelser när vis enare ligger i lä i en lite klippvik i kristall klart vatten.

1 kommentar:

  1. Det här tyckte jag var väldigt fint. En intressant tanke. Jag gillade särskilt slutet.

    SvaraRadera