lördag 24 januari 2009

skrivpuff utmaning 24

Jag har valt tre personer i olika perioder av mitt liv.

I skolan älskade jag att skriva uppsats. Snabbt och enkelt och ingen brist på fantasi. Jag var mycket stolt den dagen vår svenskfröken läste upp min uppsats från min praktik på en bondgård. Jag skrev en historia om grisen som fick tvillingar och en del små grisbarn hade blå ögon och andra fick bruna ögon.Historien är faktisk sann En annan gång skall jag avslöja hur det gick till. Jag var jätte glad den dagen eftersom de andra eleverna också tyckte om historien.

Åren går. Lusten att skriva finns kvar. Massor med olika ideer och inriktningar på att skriva. En dag träffar jag två trevliga tjejer på mitt sommarjobb på en socialbyrå i nordskåne. Vi bildar en grupp och bestämmer oss för att bli författare.Mängder av positiv respons från gruppen på mina texter . En av oss fick en bok utgiven.

En dag kom en resande till vår affär. Det var på 70-talet även då var det modernt att ha vittinom heminredning. Jag föreslog honom att fabriken skulle tillverka en plastmatta i vitt och med en svart bård. Sagt och gjort fabriken tillverkade min designade matta. Den blev jätte fin.Det tycker jag fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar