tisdag 3 mars 2009

UTMANING 62 EN NY KROPPSDEL

I VÄNTAN PÅ EN BESTÄLLNING

Sitter och väntar otåligt på leveransen. Har ringt Pia för femte gången idag. linjen var en smula skrovlig till Köpenhamn . Tele France var inte på sitt bästa humör.

- Jag har varit på posten på hovedbanegården och postat paketet. Det är skickat med express.Om du går in på postens hemsida kan du följa paketets resa från Danmark till Perpignan.

- Jag betalades nästan 15 Euro för denna service så tryck på alla knappar som du kommer åt.
-Ja,ja men sa de inte NÄR paketet skulle vara framme på Rue des Acacias ?
- Nej. Jo de sa noll dagar. Men det är en omöjlighet.
Vem skulle kamma noll i denna omgång ?

Jag hade fyllt i beställningssedeln efter punkt och prickar. Exakta mått var inskrivna. Två stycken var beställda. Färgen ljus med lite eller rättare sagt många små fina rynkor. Lite lyx hade jag lagt till. Tillbehören med dekorationskanten skulle vara knallröd och en smula längre än standardutförandet. Men inte allt för mycket. De måste kunna hantera vardagsbestyren på ett snabbt och effektivt sätt.

Jag hade i förra veckan varit på banken i Perpignan och gjort en störtdykning i mitt sparkapital. Skulle beställningen kunna realisera mina önskningar ?

Finns det ångerrätt ?Kan jag öppna paketet och använda dem tillsammans med herr D:s nyckel och ändå skicka dem tillbaka ?

Var är bruksanvisningen ?

Här ligger den. Sätt in nyckeln i herr D.
Tryck på enter och handlingsprogrammets valmöjligheter kommer upp på skaärmen.
Välj en aktivitet t.ex putsa fönster.
Markera linjen och tryck enter.

De två händerna har löst uppgiften inom 30 minuter.
Slå av skärmen och ta ut nyckeln.

Full returrätt inom 8 dagar om Du inte är nöjd med varan

Pling ,Pling

Brevbäraren har kommit.

1 kommentar:

  1. Jätteläcker tanke och skönt att det är returrätt man vet ju inte vad de händerna kan ta sig till. Finurligt skrivet!

    SvaraRadera