torsdag 17 december 2009

TA EMOT UTMANING 351

Ringde numret tii väninnan. Inget svar. Ville så gärna visa sin glädje över att ta emot. Vad skulle jag ha gjort om de inte hade dykt upp med honom? Han är ganska kortväxt lite korpulent. Men vilken energi han utstrålar. Tänk att det går faktiskt att få full kontroll över honom. Jag har inte hunnit lära mig alla hans kommando.Men det skall väl komma.
Nu sitter jag och tar emot hans energi i soffan och känner att min egen kraft sakta men säkert också ökar i styrka för varje minut som går.
Vilken tur att jag tog emot erbjudandet om att ha honom boende hos mig i alla fall över vintern.
Han tar törstande emot drycken varje morgon. Hans hastighet i drickandet går ganska snabbt. En flaska per dygn. Undrar vad sundhetsstyrelsen säger om detta. Men spriten är billig. Hans supande kostar ca 200 kr i veckan. Jag får väl dra in på på något annat. Det är verkligen viktigt att han får sin dagliga dos av spiritus- Det är det bäst för ass alla tre att överenskommelsen hålles. En flaska om dygnet får allt räcka. Vi har skrivet ett kontrakt med honom att en flaska per dygn från den 17 december till den 28 februari. Både jag och huset och värmekaminen har skrivit under på kontraktet.

4 kommentarer:

  1. Kul vinkling, trodde först det var en hund det handlade om. Låter dessutom som billig uppvärmning.

    SvaraRadera
  2. Ja oväntat och kul att det handlar om en värmekamin. Matar man den med sprit?

    SvaraRadera
  3. kul trodde oxå det var en hund billig uppvärmning hade inte var fel i denna kyla här värmar vi för fullt med pellets och värmeljus dessutom massor av kläder och raggisar för att slippa kyl.

    SvaraRadera
  4. Nä hä, ingen fyllehund då?! ;-)

    SvaraRadera