torsdag 31 december 2009

FÖRVÄNTNINGAR INFÖR DET NYA

Förväntningarna är många. Tänker vara lite egoistisk och skriva till mig själv.
Jag förväntar mig att bli mera strukturerad i mitt eget skrivande. Att avsätta tid och sätta upp delmål-Läste häromdagen att det är bättre att avsluta ett projekt och gå vidare och inte bara låta det ligga ofärdigt.
F¨rväntar mig också att ge mig professionell hjälp med att utveckla mitt skrivande. Anns kurser verkar ha gett väldigt mycket till dem som har varit med.
Skall sätta mig ner i lugn och ro för att svara på de frågorna om mitt skrivande som jag fann hos Johanna. Viktigt att tänka till och se vad är tidstjuvarna och ta bort dem.Kan med en gång se att vad jag saknat är en fast skrivarhörna där allting finns tillgängligt och var det är behagligt att sitta och skriva. Inte vandra runt som en nomad i Pyreneerna.
Det blir inte mera idag. Hunden vill ut och affärerna stänger snart. Läser era fina texter lite senare.
GOTT NYTT ÅR FRÅN PYRENEERNA.

6 kommentarer:

  1. Gott Nytt År och all lycka nu och framåt på det nu stundande nyår och framtid

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År och hoppas att du får en bra början på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Bra förväntningar som du förmedlar vidare...
    Gott nytt skrivår önskar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Jaså det är där du bor :-), i Pyreneerna! Har inbillat mig att det var i bergen mot Franska Rivieran, för att det är vanligare antagligen. Jag tänkte även jag kolla Johannas frågor. Vi ses på puffen!

    SvaraRadera
  5. Mycket fin text om dina tankar kring ditt skrivande. Jag ska oxå ordna en skrivarhörna så fort som möjligt. Jag önskar dig en härlig natt i natt. Skrivs igen nästa år.

    kramkram

    SvaraRadera