onsdag 3 juni 2009

KLÂTTRA

Tankarna klättrade från huvudet ner i fötterna. Rör dig. Gruset knastrade under de slitna skosulorna på den ensliga skogsvägen.
- Varför är det egentligen viktigt att klättra ?
- Varför är det inte ok att säga,nu vill jag inte klättra mera. Jag är nöjd med min egen platå.

Ordet klättra står för positiv utveckling framåt.Motsatsordet gräva har en mera negativ klang,Märkligt. Ibland kan ett grävande göra att klättringsfarten verkligen får en rejäl skjuts upp i luften. Handlar det i grund och botten om att hitta balansen mellan att gräva i livet kontra själva livsklättringen ?
Klättra upp på livets stege. Glöm inte att njuta och beundra utsikten över livet på varje trappsteg

4 kommentarer:

  1. Fin beskrivning om tankarna som rör livets klättring.

    Cattis

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är okej att säga att man inte vill klättra mera. Att man är nöjd med sin egen platå. Var och en är sin lyckas (klätter)smed :-)

    Fina tankar.

    SvaraRadera
  3. jag tror att på platån gräver mn lite för att komma ännu längre upp i en djupare förståelse i sin klättring.

    SvaraRadera
  4. Tycker också att man ska stanna upp vid varje trappsteg! Och verkligen njuta, och tänka hur värdefullt livet verkligen är =) bra skrivit!

    Kram

    SvaraRadera