tisdag 16 juni 2009

skrivandets tio topp lista utmaning 167

ATT SKRIVA ÄR ATT LEVA

1.
Det är ett fantastiskt privilegium att få skapa texter som väcker tankar,minnen,kunskap m.m. hos läsarna.

2.
Underbart att ge sig hän till allt rsearcharbete innan texten blir klar.Kunskapsbanken fullkomligt exploderar.

3.
Att ta sig tid till att prioritera skrivandet och ge sig tidsutrymme ger en enorm känsla av välbefinnande.

4.
Att kunna få förmedla andra personers eller platsers historia skänker harmoni

5.
Responsen på texterna väcker modet lusten att skriva mera

6.
Att skriva ger mig ännu mera lust att läsa med andra ögon på text,innehåll ordformulering etc.

7.
Skrivandet ökar mitt intresse och nyfikenhet på andra individers miljö och handling.

8.
Skrivandet ger mig glädje och intresse att besöka nya platser möta nya personer och lyssna till deras öden.

9.
Skrivandet är en enorm möjlighet att fritt skapa med ord för att framkalla bilder,känslor och att kunna påverka.

10.
Skrivandet ger en dynamik att utveckla mig själv och förhoppningsvis även till andra.

SKRIVA ÄR LIVET

7 kommentarer:

  1. ja, så är det -att skriva är att leva!//Sofie

    SvaraRadera
  2. Många kloka ord. Du lyckades lyfta en - i mitt tycke - tråkig skrivuppgift! Tack!

    SvaraRadera
  3. Vilka positiva och fina ord! Bra topplista, tack för att jag fick läsa!

    SvaraRadera
  4. Mycket målande beskrivningar som jag till fullo ställer upp på. Du har en Skön stil.

    SvaraRadera
  5. Det var väldigt vad du hade tänkt till då :)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker om din lista, den förmedlar ett slags ge och ta förhållande. Härligt med utbyte!

    SvaraRadera
  7. Bra topplista du har skrivit.

    SvaraRadera