fredag 19 juni 2009

komma för sent utmaning 171

FÖRSENING MED FÖRHINDRING ÖNSKAS

Hjärtat gjorde ett morgon program som kroppen absolut inte hade kondition till. Slagen dånade likt åskvädret över Skärvö igår natt. Blixten hade träffat sjöns vattenyta flera gånger än handen hade fingrar till. Vände huvudet ner i den mjuka dunkudden.Men blixten slog ner i tankarna.

- Jag får inte komma försent. Detta är min enda chans att kunna få styr på det .
Tveksamt kom bruna bara ben över sängkanten. Sängramen skar in på baksidan av låren vilka hade sin alldeles egna krydda av apelsinhud.

Solens värme kom in från det ståtliga fönstret mot öster.En vit rullgardin åkte försiktigt upp på sin plats. En välklippt naturtomt hade alla redan fått besök. Kaninungarna skuttade runt för fullt. De var inte rädda för att komma försent.En djup suck av avundsjuka undslapp henne.
- Hur kan du vara missunsam mot djuren ?
Svepte en vit bomullsrock om de allt för många kilona.Skulle resultatet av ansträngningarna komma försent eller skulle de hinnas med innan ?
Svaret hängde som ett ok över axlarna denna julimorgon.

Det är bäst att sätta sig vid det vitpigmenterade ekbordet i köket. Göra en lista över allt det som skulle vara uppfyllt innan det var för sent och det inte gick att komma vidare. Eller vad det korrekt som en del påstod att det fanns möjligheter till att komma vidare. Hon vågade inte ta risken för tänk om det inte var sant.

Ett blått kollegieblock kom fram på det vackra bordet.
- Var har jag lagt min nya penna som är inköpt för att användas till just denna lista som absolut inte fick ha någon försening i sitt scenario.

- Var är min väska?

Där bort vid ytterdörren låg en svart läcker skinnväska. Rejäl i omfånget för att kunna ha med sig allt det där nödvändiga eller onödvändiga.Hade inte tid att leta fick inte bli försenad.
Började omsorgsfullt skriva ord för ord på de tomma linjerna.Vara tacksam.Generös.Tro på dig själv. Våga att leva ditt liv .Se till att du kommer sent mycket sent innan du stänger av rörelsen på dina ögon och går över till ett annant stadium. Vad det nu än må vara. Kom för sent till ditt sista möte.

9 kommentarer:

  1. Du har skrivit fint som vanligt =) gillade sisten meningen extra mycket; Kom för sent till ditt sista möte.

    Det kändes så mäktigt på något sätt =)

    kram!

    SvaraRadera
  2. mmm jag håller med elin det sista va enormt härligt det är det vi kan vänta med till sen senare

    SvaraRadera
  3. Det är så välbeskrivet så att det känns lite som att sitta på en teater där man kan se vad du skriver!

    SvaraRadera
  4. Fint och målande skrivet. Gillade särskilt det första stycket. Vackra bilder! och sista meningen - sätter igång tankarna!

    SvaraRadera
  5. Håller med miss G , det är målande skrivet, jag ser allt som en film när du berättar.
    Sista meningen var en fin avslutning

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar i min blogg! Att någon läser min text och sen kommenterar, det gör mig så glad...är ny här och att bli sedd och bekräftad i det man skriver gör att man vill fortsätta. Gillar det du skriver!
    //Anna

    SvaraRadera
  7. Tack för din fina kommentar i min blogg.
    Jag skulle egentligen vara med i skrivutmaningen, har bara inte hunnit.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. En gosig nalle väntar på dig på min blogg :)

    kram!

    SvaraRadera