onsdag 17 juni 2009

168 utmaning jag älskar mina påhitt

Idag vet jag inte riktigt om jag älskar mina påhitt när den ena räningen efter den andra droppar ner i den blå brevlådan. Om sex månader så stoppar pengafesten. Nu skall det tänkas positiva kreativa tankar som skall ge bröd på bordet.

Men egentligen är det ganska märkligt det som har skett sedan den danska kontorsstolen lämndes kvar på Vesterports station en vinterdag i Köpenhamn.
En frihetskänsla är bara så enorm.Likt en våg som rullar vidare helt okontrollerbar.Inga strandkanter stoppar vågen. Vågen slår emot den ena nya strandkanten efter den andra. På varje landsremsa uppstår nya möten med personer som ger av sin egen kreativitet och förstärker min egen styrka och lust. En undebar upplevelse.denna gång är det inte enbart ett påhitt utan jag har fört det ut i den verkliga världen.

- Well done my dear.
-Är det inte Sofia Manning som hela tiden säger glöm inte att belöna dig själv.
Skräckens tankar gör ett nedslag för några utdragna minuter.
-Nej,nej. Det är inte ett påhitt. Tvärtemot ett genomtänkt beslut med en stor potential..
- Är det verkligen sant. Det får framtiden utvisa. en av väninnorna brukade alltid säga. Du är bra på att få ideer men också att kasta dig ut i dem. En handlingens kvinna.
Men måste då erkänna att rädslan låg på lut. Hur skulle detta gå helt utan ett skandinaviskt skyddsnät?

Ville inte få höra.Detta var då ett av dina allra sämsta påhitt att flytta söder ut. Nej det kommer att gå bra. Dela med dig av dina tankar och erfarenheter men vem vill läsa om detta ?

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att du också bor i Frankrike. Vi bor i Arles som ligger i kanten av Camargue vid Rhonefloden. Var bor ni??

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna läsa om detta...... skriv mer!
    Spännande hur vi tar vår väg och vilken sorts steg vi tar. Komer du ihåg den leken? Gå framåt med myrsteg, paraplysteg mm.
    Korsika, vad som tog mig mest var att på den ön var jag i kontakt med de fyra elementen jord,eld,luft och vatten samtidigt och överallt.
    Det skapade en slags härligt balans i mig.
    Vandringarna är fantastiska där, det finns fina leder och övernattningshyttor eller vandrarhem beroende på var du går.
    Vattnet är rent och vackert skimrande och skönt att vara i.
    Rekommenderas varmt av mig som fortfarande gungar i vistelsens efterdyningar!
    Vacker midsommar önskas du av Margareta

    SvaraRadera