måndag 25 maj 2009

VÅGEN utmaning 145

GÅR VÅGEN IN ELLER GÅR DEN UT ?

Hon hade i alla fall vågat ringa honom denna kväll.
- Kommer du över ikväll på ett glas vin hade hon våghalsigt kastat ur sig.
Tänk om han säger nej for det genom hjärna.
- Javisst Kommer gärna . Ska bara avsluta arbetet med målningen.
Rösten lätt glad som en våg på sin topp.

Men nu tre timmar senare satt hon fortfarande ensam vid det stora ekbordet och lät tankarna glida på tankarnas vågkam.

Klädslen var lite vågad en lite djupare urringning än vanligt i det svarta linnet med en matchande bomullsjacka. Den var faktiskt bara 48 timmar gammal. Men vad spelade det för roll denna majnatt.

Vilka stormande vågor hade de inte redan besegrat. Hade alltid kämpat för att komma upp på vågkammen igen.Men på något sätt var denna kväll annorlunda. Plötsligt ville hon inte längre vara den våg som åkte ut och in över medelhavet.

- Jag vill vara den vågen som finner sin strandkant att smeka och att den finns där varje gång jag rör mig.Vilket dravel Låter som vilken fjantig ungdomsnovell från 100 år tillbaka i tiden. Självklart tänkte inga kvinnor i dessa banor längre. Nej här var det egna initativ som gällde.
Jag har inte hängt med i utvecklingen. Kanske borde jag öppna mina ögon och se vad erbjuds det i jaktmarkerna. Usch det verkar jobbigt
.
Vågorna från havet nådde den öppna terassdörren.
- Jag blir sjösjuk av alla dessa rullning både innanför och utanför min kropp. Finns det åksjukepiller att ta mot detta ?
Kunde inte komma på en enda positiv association till våg idag.
Vågen är inte min vän. Visar allt för mycket tyngdLivets vågskålar är inte i balans.Känner mig inte ett dugg våghalsig mera. Vågen har nått strandkanten och har blivit utplånad. Det tar tid att skapa en ny våg och jag vet inte om jag vill dansa på havet med den gamle vågen eller skall jag utforska en ny våg på ett annat hav.
Jag ringer vågen för att få en förklaring och om den inte passar mig låter jag mig spolas ut i ett annat outforskat hav i natt

3 kommentarer:

  1. Haha, jag undrar hur många gånger du fick in ordet våg där! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Det var många vågbrytare med i din berättelse.

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren hos mig.

    Din text är verkligen egensinnig med en hel massa vågar. Man får skärpa till sig för att hänga med. Ska bli spännande att läsa mer av dig

    SvaraRadera