söndag 17 maj 2009

utmaning 137 bokstaven B

Mina fem B favoriter är

BOULOU

BOULANGERI

BARCELONA

BÅT

BACALAO




Jag lämnar Le Boulou tidigt en fredagsmorgon. Klockan har inte hunnit slå sju slag nere i kyrktornet i Montesquie. Mina fötter stannar på kommando av hjärnan. Det gör ont i hjärtat av glädje att se dimmorna dansa sardana i dalen nedanför terassen. Tänk ingetting kan överglänsa vår underbara natur.

Mina ögon följer dimmornas dans längs ryggen på Pyreneerna. Jag vill inte lämna Frankrike utan ett stopp på byns boulangeri. Bagaren är alltid lika trevlig varje morgon och hans croissant är bara en dröm att sätta i sig innan den stora färden startar till Barcelona. En stad som har något att ge till oss alla. Men i denna resa är inte staden mitt mål utan jag tar båten över till Mallorca för att möta Bertil på restauranten Barco och äta en Bacalo när solen går ner över Palma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar