torsdag 9 april 2009

utmaning 99 do not disturb

DO NOT DISTURB

Förstår de texten. Franskmännen är inga superexperter på utländska språk. Men ordet NOT skulle väl ändå gå hem.
Lappen var stor med bokstäver på mer än en meters höjd. Den var fastsatt i en stor bred ram som nästan fyllde hela infarten till huset.

Det kom ivanliga fall inte så mycket folk förbi huset. Men nu var det påsk och den stora påskutställningen hemma hos olika konstnärerna skulle starta imorgon.

- Varför har jag anmält mig till detta?

Nere i byn hängde många affischer med flera konstnärers namn som skulle ställa ut.
Imorgon kl.11.00 skulle det vara klart för att ta emot de första besökarna. Jag har inga tavlor som kan hängas upp.

-Vad kan jag göra på 24 timmar ?

Inne i den lilla ateljen låg flera akvarellpapper utspridda på golvet. Penslar , färg allt i en salig rör .Precis som mitt eget liv just.
-Var ligger den nu ?
Den lilla lappen som skulle sättas upp på plakatet.
Här är den.

Håll fast vid din dröm. Tänk stort. Ge inte upp. Var sann mot dig själv.Orden gav kraft till att i
en rasande fart få penslarna till att dansa i färgernas symfonier på akvarellpapper efter papper. Musiken Vangelis stormade ut från högtalarna och gav ännu mera kraft till handens rörelse på order av hjärna.

1 kommentar: