lördag 4 april 2009

utmaning 94 tappa räkningen

NÄR SPRÄNGS DEN ENGELSKA VALLEN ?

Vad var det väggarna ville berätta ? Betydde det att budskapet var stanna hos mig eller ge dig av ? En avgrundsdjup skillnad. Denna lördag morgon under en klarblå vårhimmel var svaren fortfarande höljda i de små lätta molnen som sakta gled förbi.

Men kanske kommer lösningen idag. När lösningen var inom räckhåll dök häckhindret upp igen.Den kom i varierande storlekar. En del var enkla att hoppa över andra enormt höga .Det var bara listen och överlevnadskraften som hade gjort att häcken till slut kom i bakgrunden.

Hade fullständigt tappat räkningen på detta fenomen. Det var väl lika bra det.Tankarna skulle bli till en stor tung ryggsäck att släpa runt på.
- När du spränger den engelska vallen förändras allt sa vännerna igår kväll vid middagen
Innebär detta att en resa till England skulle skapa en balans i kaoset ?
Vem vet det är värt ett försök.

Hemsidan med Ryan Air slås upp. Letar utan någon speciell plan. Där kommer det. Flight Girona till London ikväll 22.00. Perfekt. Utan att tänka bookas biljetten i en hast.
Skulle komma till Stansted och hinna ta sista bussen upp till Cambridge.
Jag måste fatta ett beslut.Men då kan jag inte ha alla dessa väggar som skriker ut olika instruktioner till mig.
Kanske sprängs den engelska vallen. Jag invaderar vallen för några dagar.

3 kommentarer:

  1. Det här känns dramatiskt och jag vill gärna veta mer!

    SvaraRadera
  2. Du skriver på ett bra sätt :)

    SvaraRadera
  3. JAg håller med Margareta. Det känns dramatiskt. Vad är betydelsen. Jag vill veta!!! Cissi

    SvaraRadera