torsdag 2 april 2009

utmaning 92 uppmärksamhet

Sitter i det gamla korsvirkeshuset som sägs vara byggt i början på 1800-talet. Men själva marken har sin historia långt tillbaka i vikingatiden . Det var här vikingarna höll ting för tusentals år sedan. En svindlande tanke. Kanske är det boken som jag läst på tåget som har lett mig in på detta spår. El Camino.Där alla som vandrar skall vara uppmärksamma på sig själv. Jag vill gärna vandra men inte så gärna sova på härbärge där möss och råttor skall bli mina sängkompisar.
Jag försöket att låta hela min uppmärksamhet gå inåt denna aprilkväll. Lyssna till dig själv svaren finns inom dig. Var går skillnaden mellan intuition och önskan ?

Många trevliga samtal denna kväll där jag uppmärksamt försöker att lyssna in mellan raderna. Vem är det jag pratar med och är det samma språk vi har? Vad är förväntningarna?

Om jag använder uppmärksamheten mot mig själv. Säger den.Kasta loss ge dig ut på din Camino. Finn svaret du letar efter. Men just nu känns allt mycket förvirrande. Vilket svar är det jag egentligen letar efter. Vad är det jag söker ? Söker jag något eller är det enbart mina tankar som ar på jakt denna aprilkväll.
Jag behöver uppmärksamheten som min vapenbroder denna kväll

5 kommentarer:

  1. Tyckte den slutade mitt i en mening???

    gillade detta, ser dig i en soffa funderande med ett litet leeende.
    "Där alla som vandrar skall vara uppmärksamma på sig själv."
    detta citat slog en sträng inne i mig. Tack för påminnelsen.
    ps vilken bok är det?

    SvaraRadera
  2. Hej Skimmer
    Det är boken el camino av Shirley Maclaine.
    Du har rätt. Det slutade nog precis i en mening.Inte så enkelt att få till helt avslutade och klara texter.
    Tack f¨r din respons på mina texter

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte om det filosfiska inslaget och den inre processen! Du gör dig väldigt bra i dessa typer av funderingar. Kring livet, kring tankarna...Fint! TAck för din kommentar...jag möter ju många olika sorters människor i mitt yrke..det och den inre egna resan utgör grunden för min levnad! Cissi

    SvaraRadera
  4. Så intressant att läsa! Man funderar vidare

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar Liselotte!

    Tycker om din text. För mig är skrivande ett bra sätt att skapa lite ordning och reda i huvudet när jag känner mig förvirrad.

    SvaraRadera