lördag 22 augusti 2009

fortsättning på texten Laga Hoppas det blir bättre imorgon

Vi skickar en tekniker. Han kan komma tisdag mellan klockan 15.00 och 20.00
- Vad koster det ?
Det beror på vad problemet är. Snabbt slänger fransyskan iväg obeskrivliga räkneord. Nu kan mirna bara producera ordet Qui.Ödmjukt tackar jag för hjälpen.
Tröttheten lindar in mig i sitt franska tyg denna kväll.
En signal skär genom rummet
-Hej. Det är Lennart. Hur går det med datan ?
Beskriver min situation med en tung och uppgiven röst.
- Ja du får väl vänta ytterligare några dagar innan problemet är löst. Han st¨nger av sin mobiltelefon som är placerad nere på stranden granne med ett blått och varmt medelhav.
Men det går inte många minuter innan han är tillbaka.
- Du jag kom att få en snilleblixt. Ta din telefonkabel och sätt in den direkt i datan.-
- OK jag testar.
Ett sista tappert försök.
HerrD har tagit tillbaka sin uppsägning. Han har bestämt sig för att vi kan fortsätta vårt samarbete. Han har lagat sitt fötroende för mig och det är ömsesidigt.

1 kommentar:

  1. Förstår frustrationen. Blir tokig vid minsta felmeddelande. Var i Frankrike förra veckan med en orkester och bara på den korta vistelsen fick man en uppfattning om att fransmännen bara gör saker om de själva har lust till det. Ett behagligt förhållningssätt för dem, men inte för dem som behöver deras hjälp. Rätta mig gärna om jag har fel.

    SvaraRadera