onsdag 12 januari 2011

FÖRSLAGET

Hans sensibla händer fyllde hela rummet. De arbetade i alla väderstreck.

- Detta är vâr enda chans.
-Här i detta hus kan vi verkligen fullfölja vâra drömmar.
-Inte bara det
-Vi kommer att bli rika.

Hennes inre monolog berättade att jag är redan rik. Rik pâ upplevelser.Goda och mindre goda.

Förslaget var genomtänkt och skulle kunna fungera i deras verklighet. Men gamla ofullfölda förslag skapade ett hinder som hon inte anade att forcera
.
- Titta; Trädgârden är fantastisk.
-Här kan vi tom kunna ha en liten tältplats.
- Kom. SE här. Utsikten tog tag i hennes inre drömmar och hans glädjefyllda havsblâ ögon skickade ömma signaler till hennes hjärta. Hjärtat provade febrilt med att fâ kontakt till logiken och satte in ett starkt angrepp.. Denna handling var nästan outhärdlig.

- Jag ser vad du menar.
-Ja,sâ skulle vi kunna göra.

Solen brände frân en nästan molnfri himmel.Nâgra enstaka molntussar seglade lângsamt över deras drömmar. Eller var det egentligen hans drömmar ?

- Var inte rädd.Jag hjälper dig att genomföra projektet.
-Tro mig det är vâr enda chans att kunna skapa en framtid här i Marocko.

Den fransktalande mäklaren skickade krävande blickar om ett svar.

- OK Vi köper huset, en riad med 7 rum och startar ett bed and breakfast
.
Detta var hans förslag.

Till sig själv sa hon.Det är sista gângen jag gâr efter nâgon annans förslag.Har tyvärr bara negativ erfarenheter.Men hans dröm var ocksâ min dröm för längsedan.

- Voila

Affären var avklarad och nu skulle pappren skrivas pâ i det lilla mäklarkontoret i Casablanca.

3 kommentarer:

  1. Dumt att hon inte sätter ner foten, gamla drömmar som gått i stå ska man inte bita sig fast vid. Det är att sälja sig sin själ, en bit i taget.

    SvaraRadera
  2. Alla har vi drömmar, ibland får man kompromissa, ibland får man jaga drömmen. Bra :)

    SvaraRadera
  3. Nja...jag skulle INTE göra som hon. man skall följa sin intuition. Det brukar löna sig i längden.
    Bra skrivet

    SvaraRadera