måndag 12 oktober 2009

utmaning 285 JAG SLÅR TILL

JAG SLÅR TILL.


Du skall komma upp imorgon senast kl.14.00 för att kunna vara med vid fångsten.
- Du har väl inte ändrat dig ?
- Nej,nej. Jag vill jätte gärna. Men har du verkligen möjlighet att rycka in för mig ?.
- Det är klart att jag kan. En mer eller mindre spelar ingen roll.
Den vita nyinköpta telefnen kom på plats i sin klyka.

Hur mycket var egentligen klockan ?En hastigblick på tidsmaskinen i hallen avslöjade att det var två timmar kvar innan ingripandet skulle ske.
- Kommer vi att lyckas ?

Kylskåpsdörren öppnades med en stark hand.Ut kom några ostar och lite grönt. Baguetten låg på bekvämt avstånd .En kall öl vore helt rätt i denna oktober hetta. Mer än 25 grader borde väl kunna räknas som hetta en höstdag.
Energiintaget var kvickt överstökat. En svart Fiat sattes i rörelse mot den fransk landsbyn,Ceret.

Där under en palm satt Lisa och la ut små små bitar av leverpastej på rad.
- Har du sett något ?
- Nej men jag har hört.

Nu rör sig ett av palmbladen en aning åt vänster. Ett litet katthuvud med vit och svart täckning dyker upp.Stirrar med flyktberäddaögon på åskådarna
Hungern tar överhand. Tre små svartvita kattungar kommer smygande ut ur gömstället. Fångsten blir lyckad.

Jag slår till vid detta erbjudande om att få två små föräldrarlösa kattungar. De flyttar in. Chip och Chap har gett mig väldigt mycket glädje och jag är superglad att jag slog till då erbjudandet kom att bli kattägare.

1 kommentar: