torsdag 16 juni 2011

FRUKT 16 juni

Skinnet var mjukt när fingertopparna lângsamt drogs över ytan.

Morgon TV pratade i vâldsam fart med blandat innehâll.Precis som en fruktsallad.

Idag avrättade de en rund frodig individ.Fullständigt avskalad lâg den pâ bänken och kniven skar tunna skivor .Sedan kom bâlet.Ett riktigt häxbâl.
De tunna skivorna hamnade i den brinnande stekpannan med smör. Fruktkroppen vändes för att kunna fâ flammorna pâ bâda sidorna.Det tog inte mânga minuter innan avrättning var till enda.Likt en trofe ringlades den välsmakande honungen frân munkarnas kloster i Cuxa.
Voila Stekt mango med honung.

9 kommentarer:

  1. Ett stänk cognac i pannan och flambera härligheten skulle sätta en extra guldkant! Finns fler som älskar denna magiska frukt av godhet. Gillar :)

    SvaraRadera
  2. Frukten får verkligen lida, men blir super god i slutändan..

    SvaraRadera
  3. Aha ... det har jag aldrig provat...

    SvaraRadera
  4. Men oj, nu känner jag mig grym i alla lägen. Vegetariskt eller kött, gör mig illa. Men ack så gott.

    SvaraRadera
  5. Jag föredrar nog mangon naturell, så slipper den lida så mycket också :) Härlig inblandning av att slakta något, fast det handlade om en frukt.

    SvaraRadera